Leverans och Returer
ORDRAR INOM SVERIGE
Star of Sweden hanterar alltid din beställning inom 24 timmar. Leveranstiden är 3-5 arbetsdagar inom Sverige på lagervaror. När beställningen har genomförts, får du en orderbekräftelse per e-post med detaljer för din order. Din order skickas ut med DHL, UPS eller Postnord till ett utlämningsställe. Du får ett sms eller e-post när din leverans är klar för upphämtning.
INTERNATIONELLA ORDRAR
Star of Sweden hanterar alltid din beställning inom 24 timmar. Vi sänder över hela världen. Leveranstiden är 7-14 dagar beroende på lagerstatus. Finns er produkt på lager skickas denna inom 2-4 dagar. När din beställning har skickats, får du en e-postbekräftelse och information om hur du spårar ditt paket samt detaljer kring din order. Din order skickas ut med DHL, UPS eller TNT.
SKADA VID LEVERANS
Om varan skadats eller kommit bort under transport, ber vi dig meddela hello@starof.se inom 5 dagar för ersättning av skadad vara. Får vi tillbaka paket som inte har lösts ut från posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur.
RETURER
Som kund hos Star of Sweden har du rätt att ångra samt returnera köp inom 10 dagar från den dag varan är mottagen. Ångerrätt samt retur gäller endast om varan är i oförändrat, ouppackat och i ett oanvänt skick. Av hygieniska skäl tar vi ej emot returer och byten som är använda.
Returen kan göras inom 10 dagar från ditt ursprungliga orderdatum. Smycket som skickas i retur måste vara i originalskick, i en sluten förpackning, oanvända, och oförändrade. Smycket måste skickas tillbaka med allt som kom med till ditt smycke vid leverans så som ask, gåvobrev och eventuell original-påse. Vänligen observera att Star of Sweden inte återbetalar fraktkostnaden vid retur av paket.
Om du tror att du har fått en felaktig- eller trasig produkt (modell, färg, storlek etc) ber vi dig kontakta oss på hello@starof.se inom 3 dagar och skicka oss en bild på din felaktiga vara.
Önskar du returnera en oönskad produkt, står du som kund för fraktkostnaden tillbaka till vårt lager samt att returen kommer tillbaka till oss. Om däremot en felaktig vara har skickats ut, står Star of Sweden för upphämtning av felaktig produkt.
Om du vill skicka tillbaka en vara pågrund av att du vill byta färg eller storlek, står du som kund för kostnaden av frakt tillbaka till oss. Om du skickar din vara från ett land utanför EU står kunden även för eventuella importkostnader.
Observera, Ingen retur på rabatterade produkter
Returer skickas till:
Vänligen skicka rekommenderat brev
Star of Sweden
Söderhamnen 6
185 31 Vaxholm
Box 25
REKLAMATION
Reklamtioner ersätts med ersättningsmycke eller presentkort på motsvarande belopp.
EJ UTHÄMTAT PAKET
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. I det fall paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Denna avgift kommer då att kvarstå på din faktura, eller dras av från det belopp du skulle få tillbaka efter att vi hanterat returen. Belopp kan först återbetalas när paketet har returnerats till oss.